Eesti ajakirjandus tähistab ülemaailmset uudistepäeva

Tallinn, 22. september 2025. Pühapäeval, 28. septembril tähistavad meediaorganisatsioonid enam kui sajas riigis ülemaailmset uudistepäeva (World News Day), mille eesmärk on rõhutada faktipõhise, vastutustundliku ja eetilise ajakirjanduse olulisust kogu ühiskonnale.

23.-28. septembrini kestev ühiskampaania, mille keskmes on sõnum “Vali faktid. Vali tõde. Vali ajakirjandus. ”, tuletab meelde, et info- ja ajakirjandusvabadus on habras ning seda peab hoidma üheskoos.

“Ajal, mil sotsiaalmeedia üritab meid kaevikutesse suruda ning mil robotite loodud sisu hägustab  tõe ja väljamõeldise piiri,  on faktipõhine, sõltumatu, toimetusvastutust kandev ja professionaalse eetika nõudeid järgiv ajakirjandus olulisem kui ei kunagi varem,” ütles Eesti Meediaettevõtete Liidu tegevjuht Väino Koorberg.

“Näeme üha sagedamini, kuidas tehnoloogia, mis loodi, teenimaks inimkonda, tõuseb inimeste vastu. Näeme, et vabadused, mida pidasime turvaliselt kaitstuks, hääbuvad. Näeme, et ajakirjandus, mis on loodud ühiskonna teenimiseks, takerdub poliitiliste rünnakute, üha kasvavate piirangute ja ahistamise võrku. Aga peame meeles pidama, et kui meil ei ole ajakirjandust, mis nõuaks võimult vastutust, ei pruugi meil ühel päeval enam olla ka vabadust.”

Ülemaailmset uudistepäeva korraldavad World Editors Forum (WAN-IFRA), Kanada Ajakirjandusfond ja Project Kontinuum. Kampaania eesmärk on tuletada meelde professionaalse ajakirjanduse väärtust ning kutsuda üles toetama oma lemmikmeediaväljaannet.

Eestis osaleb tänavuses kampaanias 23 meediaettevõtet, teiste seas Eesti Meediaettevõtete Liit, Eesti Rahvusringhääling ning kõik suuremad meediamajad.

Vali faktid. Vali tõde. Vali ajakirjandus.

Kampaaniaga on Eestis liitunud:
Delfi, Eesti Ekspress, Eesti Päevaleht, Eesti Rahvusringhääling, Hiiu Leht, Järva Teataja, Kanal 2, Kuku, Lõuna-Eesti Postimees, Lääne Elu, Maaleht, Postimees, Põhjarannik, Pärnu Postimees, Raplamaa Sõnumid, Saarte Hääl, Sakala, Tartu Postimees, TV3, Virumaa Teataja, Õhtuleht, Äripäev  ja Eesti Meediaettevõtete Liit.

Kampaania eestikeelse video leiab siit (palume mitte avaldada enne 23. septembrit): https://youtu.be/xOpMlwTvQK8

Kampaania koduleht: worldnewsday.org
Kampaania hashtag: #journalismmatters

Eesti Meediaettevõtete Liit