Kuidas mõõta ajakirjandust

Tallinn, 25. oktoober 2002. Tallinnas lõppes täna Eesti Ajalehtede Liidu (EALL) korraldatud kahepäevane seminar ajakirjanduse vastavusest avalikkuse ootustele.  Seminari peamotiiviks oli ajakirjanduse sisupoole mõõdetavus. Kuidas viia kokku ajakirjanduse sisu ja meediatarbija ootused?

Seminari esimesel päeval, kus osales 80 ajakirjanduse ja avalikkuse esindajat, tutvustasid kaks Rootsi eksperti uurimismeetodit, mille abil loodetakse paremini seostada avalikkuse ootusi ja ajakirjanduse sisu. Tartu Ülikooli professor Rein Veidemann analüüsis esseistlikus laadis Eesti ajakirjanduse vastutust ja väärtusi. Pressinõukogu esimees Sulev Valner tutvustas ajakirjanduse eneseregulatsiooni võimalusi ajakirjanduse ja meediatarbija vahelise usalduse loomisel.

Teisel päeval arutasid meediainimesed isekeskis detailsemalt, mida saab Eestis teha, et ajakirjanduslikku kvaliteeti mõõta sama selgelt nagu hea firma majandustulemusi. Ümarlauadiskussiooni juhtsõnavõtjad olid Äripäeva peatoimetaja Igor Rõtov, Maalehe peatoimetaja Sulev Valner ja SL Õhtulehe peatoimetaja Väino Koorberg.

EALLi tegevdirektor Tarmu Tammerk tegi ülevaate sellest, kuidas ajakirjandus täitis oma rolli kohalike valimiste kajastamisel ning juhtis tähelepanu õppetundidele, mida silmas pidada parlamendivalimiste eel.

Seminari korraldas EALL koostöös Põhjamaade Ajakirjanduskeskusega.

EALL