Meediat pole vaja valimiste eel üle reguleerida
Tallinn, 8. märts 2002. Erakondade rahastamise reform on hädavajalik, kuid meediale riigi poolt dikteeritavad poliitilise reklaami avaldamise hinnad pole lahendus.
Mõõdukate erakonna liige Ivar Tallo soovitas 7.03 Äripäevas “olukorda normaliseerida” nii, et meediakanalid saaksid kohustuse avaldada valimiseelset reklaami fikseeritud hinnaga. See vähendaks Tallo meelest märkimisväärselt erakondade rahavajadust.
“Tegemist on ideega, mis väärib kiiresti unustamist,” kirjutas Eesti Ajalehtede Liidu (EALL) tegevdirektor Tarmu Tammerk 8.03 Äripäevas. “Eesti praegune regulatsioon selles vallas on piisav.”
“Rahvusringhäälingujaamad ETV ja ER on alati valimiste eel pakkunud tasuta esinemisvõimalusi, vähemal määral ka kommertsringhääling. Tasuta poliitilise sõnumi edastamise võimalust teatud ulatuses pakuvad paljud ajalehed. 1998. a. lõpus Ajalehtede Liidu poolt välja töötatud soovitused valimiskajastuse kohta rõhutavad, et vabas ajakirjanduses otsustab toimetus ise, kust läheb joon ajakirjandusliku materjali ja poliitilise reklaami vahel. Kuid enne raha sissekasseerimist peaks toimetus mõtlema, et ülemäärane maksustamine ei lase avalikul poliitilisel debatil tekkidagi. Vastavalt oma profiilile võib iga ajaleht fikseerida, missugune on valimiseelse väitluse maht, mida ajaleht kui kommunikatsioonivahend enda kanda võtab. Ülejäänu kvalifitseerub poliitilise reklaamina.”
EALL