Reklaam ja sisu olgu lahus

Tallinn, 20. mai 2004. Postimehe peatoimetaja Tarmu Tammerk kutsub ajalehtede toimetajaid seisma vastu reklaamiandjate katsetele avaldada reklaami ajakirjandusliku teksti sees, sest see mõjub halvasti ajakirjandusväljaannete mainele, kuna ähmastab piiri reklaami ja ajakirjandusliku materjali vahel.

“Kutsun peatoimetajaid ja teisi toimetuste juhte üles kaitsma ajalehtede väärikust ning mitte lubama reklaami avaldamist viisil, mis ajab lugeja segadusse, kas ta loeb uudisartiklit või reklaamteksti,” ütles Tammerk Ajalehtede Liidu toimetuse päeval.

Viimasel ajal on mitmed reklaamijad avaldanud soovi trükkida oma reklaame ajakirjandusliku teksti sees, mis esmapilgul jätab mulje, et tegemist on artikli illustratsiooniga. Hea ajakirjandustava näeb ette, et lugejale antakse selge signaal, mis on sõltumatu ajakirjandus ning mis on makstud materjal ehk reklaam. “Ähmastades neid piire, laseb ajakirjandus enda mainet alla kiskuda,” hoiatas Tammerk. “Kõige kurvem on, et sellised trikid on äärmiselt odavad nii piltlikult võttes kui sõna otsese mõttes, kuna lehed, mis on avaldanud veidra paigutusega reklaame, on teinud seda reeglina odava raha eest.”

Eesti ajakirjanduseetika koodeksi punkt 6.1. näeb ette, et reklaam ja ajakirjanduslik materjal on selgelt eristatavad.

EALL