Meedialiit sai täis 100 000 digitellimust
Tallinn, 6. juuli 2020. Eesti Meediaettevõtete Liidu liikmesväljaanded said juuniga kokku 100 000 tasulist digitellimust, mis on 30% rohkem kui mullu septembris ning seetõttu alustab liit kampaaniaga „Liitu 100 000 klubiga ja tarbi usaldusväärset ajakirjandust!“
Eesti Meediaettevõtete Liidu digitellimused kuude lõikes alates septembrist kokku on:
sept | okt | nov | dets | jaan | veebr | märts | aprill | mai | juuni |
76898 | 80609 | 82860 | 84965 | 87830 | 87435 | 91865 | 96928 | 98914 | 100745 |
Eesti Meediaettevõtete Liidu juhataja Merle Viirmaa-Treifeldti sõnul on koroonakriis mõjutanud meid sarnaselt teiste Euroopa riikidega: sel kevadel on digitellijate arv teinud 15-protsendilise hüppe. „See on suur hüpe, mille suurus on sarnane kõikide Eesti meediamajade puhul. Tegemist ei ole ühe artikli ostjate või juhutellijatega – lisandunud tellijad on valinud just püsitellimuse,“ ütles Viirmaa-Treifeldt. „Püsitellijate hulgas on naisi ja mehi võrdselt ning rõõmu teeb see, et 70% tellijatest on vanuses kuni 49-aastased.“
Merle Viirmaa-Treifeldti sõnul on kriis kasvatanud inimeste vajadust tarbida usaldusväärset ajakirjandust ja suurendanud nende valmidust maksta sisu eest.
Kriisi tõsidus on ühelt poolt suurendanud vajadust objektiivse ja usaldusväärse info ja ajakirjanduse järele, kuid teisalt tuletas see meile lugejatena ja info tarbijatena meelde, kui avatud oleme vandenõudele ja desinformatsioonile. Oxford Reuters Institute uuris sel kevadel digimeedia olukorda 40 riigis ja nende andmetel on usaldus ajakirjanduse vastu kõikjal oluliselt kasvanud. Kriisis ületas ajakirjanduse usaldusväärsus sotsiaalmeediat, videoplatvorme ja suhtlusrakendusi rohkem kui kahekordselt. “Ajakirjandus on oluline. Usaldusväärse meedia tarbimine lubab meil olla nii majanduslikult, sotsiaalselt ja poliitiliselt täisväärtuslik. Me saame tõhusalt kaasa rääkida tuleviku ehitamisel, teha õigeid otsuseid oma karjääris, kindlustada ennast majanduslikult,” ütles Viirmaa-Treifeldt.
Kvaliteetset sisu ei saa luua tasuta. Eesti erameedia ettevõtted tänavad kõiki, kes toetavad seda telliides Eesti ajakirjandust.
Alates tänasest, 6. juulist käivitub Meedialiidu reklaamikampaania 100 000 digitellimuse kohta. Reklaame avaldavad Äripäeva, Postimees Grupi, Õhtulehe Kirjastuse ja Ekspress Meedia digikanalid ning TV3, raadio Kuku ja Kanal 2.
Kampaania vaheleht on https://meedialiit.ee/digi/. Kampaania sündis Eesti Meediaettevõtete Liidu liikmete koostöös.
Eesti Meediaettevõtete Liit